boleh pandang pandang

Wednesday, June 22, 2011

Best WOMAN win =)



Alloha . today is a Wednesday. Wednesday is today.

tadi jadi tetamu kehormat, datang sekolah nak dekat pukul lapan. minyak mutu tamat perkhidmatan. nasib baik aku ade ultraman. ultraman datang bawak minyak subsidi tadi. thanks daddy =)

Disini ade satu soalan menarik . ADEKAH ANDA SEDAR ANDA GEDIK ? okay begini, cerita bermula apabila rehat tadi selepas aku melantak kueytiaw tak cukup bahan karya nina nasaruddin, hadir dua orang adik molek ke kelas.

Molek : taiko, cikgu mek (bukan name sebena) nak jumpe .
Nina-san : oh eh ? ala bile ? malas pulak rasenye. Ehmm takpe eh dik, terima kasih sayang .

Molek beredar dan nina berkira kira untuk kebawah ke bilik guru.  Selepas bertafakur seminit, nina turun ke bawah untuk ketemu cikgu mek tersebut.
Sampai bawah, jumpe le beliau. Cantik nau mek harini, nina suke tau tau. Mek panggil sebab nak practice DJ for koop day. Yela, aku yang suara mambang plus cakap lintang pukang dipilih jadi DJ. Sakit la telinga pengunjung koopday nanti. Allahuakbar ~         
Then, settle setting mic , speaka, lagu lagan plus minus semua benda berkaitan, aku nak gerak masuk kelas. Tetibe bubuchan datang bilik guru and walk towards me. Eh, jadah ape minah ni sesat bilik guru ? kemudian aku mendapatkan beliau dan ..

Bubu : CR suh aku cari ko, die suruh naik. Sekarang waktu beliau.
Nina-san : err aku mmg nak naik ni..bla bla bla potpet potpet.

Kemudian kelam nina bertanye pade bubu, bengkak sangat ke CR sampai hantar delegasi untuk jemput aku naik kelas ni ? sumpah seriau, sebab bubu kate muke CR ketat time tu. Sebab time die masuk, bebudak HC sedang hingaq bingaq. Gile ape, penah ke HC senyap time takde cikgu ? ade cikgu pun boleh chitchat.com ini kan pulak takde..
Okay, aku naik kelas dengan debar. Masuk kelas dan terus duduk and tarik buku tamadun islam keluar. Nice, die tak detect aku. Namun, tetibe...

CR : haa nina nasaruddin ! awak pegi mane tadi ?
Nina-san : err tadi saye pegi bilik guru jumpe cikgu mek. Beliau panggil..
CR : abeh tu takkan time saya ? pukul brape pegi tadi ?
Nina-san : err cadang saye memang takmau turun tadi, dah budak datang naik atas panggil, kesian la pulak. Saye keluar time rehat tadi pukul 11.15.
CR : oh oke, nextime buat lagi.

Tamat jap kat situ. Tapi ape tah aku tak ingat tetibe beliau sembang sal HOT isue yang tengah naik sekarang ni. Ape lagi kalau bukan hal yang sudah selesai tapi belum selesai tu. Ape yang mengejutkan, CR backup KAMI kot. Huahua. Beliau ulas tentang perkara yang terjadi. Tanye itu ini dan bla bla bla. Aku just story mory sikit jea, just mention perkara yang benarrr. Then, CR buat konklusi . begini la lebih kurang konklusi nya :

‘’ die tu memang camtu. GEDIK..tapi die tak sedo yang die tu gedik. Saya sendiri terus terang cakap saya bla bla bla...benda kecik je, pastu jadi besar..miskomunikasen je pun...bla bla  bla..’’

Begitu la lebih kurang. Banyak lagi ulasannye, tapi tak ingat dan malas nak ingat. Jenis aku senang je, benda tak penting tak payah jadi input. Semak jerr.
MAKA, aku nak buat kesimpulan bahawa PIHAK KAMI macam dah nak menang kes. Sebab aku cakap camni ialah, selepas CR keluar kelas tadi, aku table talk ngan bebudak yang selalu korek cerita dari pejabat tu. Seronok dah, dengar mereka cerita macam macam. Lebar je senyum aku tadi. Tak tipu punya. Haha. MR X dan ENCIK A juga dari gayanya, memihak kepada kami. Well, satu langkah bijak diambil apabila KAMI kemukakan bukti kukuh bahawa bukan kami yang merapu tapi MEREKA. Segala print out diserahkan sebagai rujukan pihak berkuasa untuk jalankan siasatan. Cikgu pun ade cakap, kalau naik cerita tak baik lagi, terutama jika mereka yang punya kesah, cikgu boleh suruh mereka out dari DARY. Aku tak halau sesape, just mention cakap cikgu je. Better beware la. Sekolah bukan medan tunjuk pandai tahap otak PRA-U. Aku tak mintak menang pun. Aku just nak keadaan bergolak kembali aman, burung burung berkicau dengan gembira..buat ape nak bangkit isu lagi, aku rase dah takde isi penting lagi nak dikembangkan. Jadi, perlu la ungkit dan korek kubur lama eh ? tak kan ? oke, TAK..
As a conclusion, aku malas nak pening hal ni. Cik Ja cakap kat aku, budak tu cakap ENCIK A tu sedare mare beliau. Eh, kesah pulak aku sape sedara kau ? maaf, aku tak rase management sekolah guna unsur BIAS dalam buat keputusan. Aku tak kasar dengan korang, korang kasar ngn KAMI. Hari tu pun aku dah mention yang kalau nak tumbok ke nak ape ke, bagi kat aku. Bedal aku je dah, aku yang create pendahuluan. Tapi dah kalian bijak sangat pegi ambush yang lain, agak silap ler kan. Hmmpp. Sudah, TUTOP KES. Pasni ape juga yang come out waima berita aku GADOH tak tentu hala dengan tah sesape pun, aku diam. Aku tunggu. Aku lihat. Ade usik bulu aku, baru aku menguik oke. Takde usik, aku senyap. 
Kan senang kalau macam tu.


* aku rase seperti pelakun utama drama takde siri. Eh, aku bukan femes pun, bukan artis cam kau orang. Eh eh, aku tak nak musuh. STILL, kite stay in the same school and we’ll tegur tegur each other. Aku taknak tengok ade yang pandang jeling senget kat aku. 
** dialog tu tak macam tu sangat, aku kan suke superimpose dialog. mane ade orang panggil aku taiko lagi dah. aku dah tukar name jadi MURNI dah sekarang. =D

2 comments:

ShahfiqSharuddin's said...

makan keuw teuw yaaww sorang2 erkk hehe

nina nasaruddin said...

hahaha gedik an..die tu pedas pedasss.