boleh pandang pandang

Monday, February 21, 2011

hari SENYUM sedunia

semalam aku cakap ape ? hari isnin hari yang aku tak berape suke eh ? haha. but TODAY was the happiest MONDAY i think. why ? HEHE. tak tahu lah mengapa but harini aku rase seperti happy semacam jer. 

semalam aku tidur jam 2pagi. siapkan buletin sikit sikit. agak na terbeliak mate hadap lappy dari siang tanpa henti, aku pon melabuhkan tirai malam aku (walaupon dah pagi) . masuk tidur dengan mata bagai nak tercabut.
sedang enak tiduran ditemani mimpi indah, aku terdengar satu suara yang cukup familiar . 

'' NINAAA !!! bangun ! kamu ingat jam dah kul bape ni ? dah 6.45 ! karang lambat ! BANGUNNN !!''

okay, itu suara puan emak yang hampir setiap pagi jadi jam loceng aku (kadang kadang aku bangun sendiri, lebih awal dari beliau). selalunye kalau mak aku gerak suh bangun, aku akan jerit 'OKAYYYYY !!' dari dalam bilik and continue tido jap. tunggu abah aku jerit lak. LOL.
tetapi disebabkan aku tersedar bahawa aku memang LAMBAT gila harini, aku pon tidak lah mensambung tidur lagi. kelam gila bangun and tenyeh muke kasi hilang minyak sawit yang aktif di wajah. gila kau, jam dah 6.45 pagi, 
walhal baju sekolah aku belom iron lagi ! 
memang masak laa. dengan itu, aku pon terus melompat dari katil, grab towel and terjun masuk bilik air. fyii. terase cam nak mandi PRAMLEE lak. tapi tak tak tak, aku mandi elok elok okey. siap mak aku complain aku mandi lame lagi. =.=''
keluar bilik air pade jam 7pagi dan dengan segera aku iron uniform aku. ahh nasib baik harini lucky, takde masalah kedut seribu pada baju menyebabkan aku mudah mengironnye dengan aman sambil tersenyum.
after finish dressing, cam biase la, aku amik roti bakar mak aku buat, bawak beg beg semua and kasut lalu masuk ke dalam kereta. dan makan dengan sopan didalam kereta sambil dicemburui oleh pemandu kenderaan sebelah yang kebuluran. ROFL.
today aku late sedikit sampai sekolah but not too late la. lambat seminit dua je. itu pon classmate aku dah buat conclusion bahawa aku TAK DATANG harini. yea, mereka memang teruk. okay, as a prefect, aku pon duk beratur belakang budak budak ni. as alwayss =)
entah mengapa nye, harini aku SENYUM banyak sangat. time assembly entah berape ramai yang terpakse pandang muke senyum aku ni. aku pandang belakang, aku senyum. pandang depan, senyum, pandang kiri kanan atas bawah,  semua aku senyum. tak caye ? leh tanye bebudak yang kena tegur ngn aku sebab potpetpotpet mase assembly tadi. AKU TEGUR DALAM SENYUMAN sampaikan rase cam nak tumbok muke sendiri. naluri senyum tu tetibe lahir tanpa sedar. oh GOD. 
then, masuk kelas..cikgu mengajar. subjek perniagaan by puan lina ( our mom ). cikgu ni best sikit. sebab banyak benda yang boleh di-argue dengan beliau. beliau mengajar penoh dedikasi beb. tak tipu. kepale otak nye sangat coolll. kitorang boleh buat main je ngn beliau. (tapi pastu memang kena laa ngan ayat pedas asam masin beliau ). SELALUNYA, kalau kelas die, aku join boys of the class down-kan cikgu. hahaha. macam macam topik dan isu dibangkitkan, tak kira la dari segi wang, perangai, dan sebagainya. kami memang enjoy gile gaduh mulot ngn beliau, dan beliau selalu menang. TAPI kan, harini aku backup cikgu. kenape eh ? selalu ade je ayat sepontan yang menyakitkan telinge dari aku, ayat yang kejam dalam diam. hehe. harini aku tunjuk baik sikit dengan cikgu. aku down-kan mamat2 tu plak. aku cakap yang dorang tak suke cikgu masuk kelas, dan cikgu pon mulee laa bagi mukadimah baikk punya. hee.
habis waktu perniagaan, waktu GEO. but cikgu MKY tak masuk lak. haihh. kitorang dah eager dah nak belaja geo ni. sebab best. haaha. tapi dah cikgu tak masuk, ape lagi. bukak kedai kopi la kitorang. aku on lappy, cucok pendrive and start editin buletin lagi. then tetibe ade niat jahat sikit. aku cucok berokben and layari internet. bukak ape ? entah, tapi yang pastinya bukan FB. ade yang lebih best dari itu. haha
ketika sedap melayan lappy, cikgu sarah masuk lak. guru kaunseling. aiyaa. beliau suh isi borang ape la itu la ini la. borang kerjaya . and aku ni student yang baik, isi je tanpa banyak bicara. best gak isi benda tu. untuk kenali personaliti kita. and personality aku adelah lebih kepada SOSIAL. eh, oke laa. bole aku jadik cikgu kan ? hee.
then tiba waktu rehat. makan banyak gile harini. malas na cakap makan ape. tapi yang bestnya adelah selepas waktu rehat. ALL UPPER SIX students pergi ke dewan sekolah. untuk ape ? untuk menyaksikan dan merasai debaran para pelajar STPM last year ambik result. yeahh. itu best kerana bole lepak tanpa belajar di dewan itu. wehee. and oleh kerana cikgu nak kitorang rasai debaran tunggu result itu, kami pon duduk diam diam dalam dewan. 
aku agak hairan. melihat kekiri dan kanan. hampir semua cikgu dalam dewan tu SENYUMMM je memanjang. perhh. cikgu yang jarang senyum pon dok menyongen sekali. ape kes ini ? adekah guru guru mendapat bonus kerana pelajar ramai cemerlang ? munkin idak. hehe. aku abaikan senyuman yang ade tu. aku focus kepada cikgu yang ngah berucap kat depan. eh eh, apsal ade kakak tu nangis ? ohh..cikgu cakap pasal result ade yang tak dapat 5P.. okey, aku tak heran sangat itu semua. haha. tapi dalam tak heran tu, air mate aku dok sebok nak keluar gak. aku tak leh tengok orang nangis. jangkit. 
then, tiba saat yang dinantikan. result pon diumumkan. oh yeahh. ramai gak dapat 5P. 14 orang semuanya. and the best student is JANNATUL MAKWA who got 2As and 3Bs if im not mistaken. okay, beliau memang pelajar target. dengan itu, cikgu cikgi semua aku tengok semuaaa nya senyum lebaq bagai. peratus lulus sekolah menaik. dan bla bla bla aku tak ingat sangat ape lagi yang diperkatakan. 
tinggalkan cerita result. petang selepas habis sekola, ade latihan kawad pengawas lak. err untuk hari sukan. tatau la nape aku boleh TERjoin kawad ni. haha. sorry prefects, saye bukan nak naggin but i tak puas hati ngn performance kita. saya tahu kita semua kepanasan, but entah le. jiwa pengakap yang tebal membuatkan saye berasa tak best apabila kawad kite agak terabur. dah nina dah, jangan comment macam macam. puncee ade yang baling kau dengan tomato busuk nanti. BTW, we did it great oke ? not bad laa. just need some more practice. ganbatte ! eh lupe, aku tadi ade bagi command sikit. saje gedik test power suare. but apasal ramai cam pelik ? munkin mereka ta pernah dengar suara garau saye menjerit
 'SKUADDDD SEDIA !!!'
oke takpelah, untuk pengetahuan anda semua, itu suara saya kalau dalam scout kawad yea. hehe.
kawad sekojap je, then bersurai. jam pon awal lagi. kami lepak jap. ah yeah, mior bukak video ayumi hamasaki ! para para dance. yeah yeah. dan fatin tanpa menunggu lebih lama, beliau menari sejibik cam ayumi tuh. comel bai. haha. tapi tersilap pulak, si kimi yang merekod perbuatan fatin telah menimbulkam kemarahan die. dan fatin pun menitiskan air mata rajuk. SORRY SAYANG, i tak pasan dorang rekod you mula mule, at last baru perasan, i bukan complot ngn dorang =( 
tamat drama tangisan kejar mengejar, kami pon pulang. 
so, conclusionnya ialah, HARINI HARI SENYUM SEDUNIA. bagi aku. munkin tak bagi korang. lantak ler. haha. sebabnya, harini aku banyak senyum dan aku nampak ramai orang senyum. hehe.


-malam ni operasi memujuk ye rakan rakan ! =B

No comments: