boleh pandang pandang

Saturday, May 21, 2011

kekosongan sabtu

konnichiwaa readers-sama ~

bangun pagi di pagi hari,
terus ke dapur mencari makanan
sudah tengahari baru nak mandi,
petang pula duduk berangan.

itulah dia, sekerat pantun empat kerat ciptaan PROF NINA.

hari ni memang BOSAN nak mampuih. 
bangun pagi aku text mamat mane tah..sape name die aku tak ingat . haa name die TUANKU PAYA DALAM 
* jangan marah ye encik N, sebab awak la orang yang saye maksudkan =)

nina : selamat tengahari ( tengahari pada 8.00 pagi )
tuanku paya dalam : abcdefghijklmnopqrstuvwxyz ( aku tak ingat ape die reply )
nina : i nak tido ni, selamat malam.. ( malam pada 8.05 pagi )
tuanku paya dalam : oke bla bla bla bla ~ ( aku tak ingat jugak ape die reply )

 ....tiga puluh minit kemudian....

nina : oke la u, i tido eh ( camni la lebih kurang )
tuanku paya dalam : dari tadi kate nak tido tapi tak tido tido gak. i ade game harini .
 u pegi la tido. 
nina : oke, may the luck be with u =)

sebenarnye sampai ke sudah aku dok text beliauuu je. stop kejap pon time die main. 

kemudian aku keluar dari kepompong dan....

mak : nina, buat roti bako jap, buat pedas pedas. mak nak lapik perut je.
nina : TAKNAKKKKK ~

then, budak degil berjalan masuk ke bilik air dan tuttt ~

keluar bilik air, terus pegi cari roti..

nina : makkkk ! nak buat roti bako laahh. mak tak nak kan ? roti ade 4 keping jee.
mak : ~ ~ ~ ~

mak takde bagi jawapan. aku tengok beliau dah tergolek depan TV dengan penuh style . haha.

tidak lame selepas itu, dengan senang hati aku pegi buat ruti telu tesebut. 
goreng sane goreng sini, siap.
letak dalam pinggan and tunjuk depan muka mak.

nina : nahhh makan. nak sos ke ?
sambil terpisat pisat, mak bangun.
mak : bak le sos. 
aku hulur sos dan sesaat kemudian dengar mak cakap lagi, 

' uiiii panash nye rotii niii '

oke mak, saye bukan nak prank mak tapi mak yang mamai . dunt blame me  ^_^

lepas makan, aku start gerakkan badan. gile kau , takkan nak duk ngulau je an an. 
basuh baju, basuh pinggan, kemas dapur, sapu lantai, susun ape yang patut DANNNN rehat .
time tu mak suruh siang ikan and cam biase, aku cakap dengan penuh ikhlas, 
' TAK NAKK'
aku settle ape yang patut, pastu masuk bilik jap. jenguk laptop. dah siap ke belom daunlod movie tadi.
dengan penuh sabar, aku click click.
YESS DAH SIAP DOWNLOAD
okay, serunuk kejap. boleh la spend time dalam kepompong tonton ape yang ade.
kemudiann......

- WINDOW KENNOT OPEN DIS PILE -
dammit ! dam dam dammitt !
bebal kau downloaderr. benci awak !

pastu, aku baring untuk tenangkan badan. kemudian, terpejam lena.
beberapa menit kemudian, aku dengar suare mak lagi

' hish budak nina nii. aku suruh siang ikan haram disiang nye ! tido pulak die !'

alamakk guwe terlopaa. sorry sorry sorry makk. ampun. TERLUPE.

untuk mengelakkan kekacauan, aku jerit dari dalam bilik ,

' gunting ikan tade ! tak nak siang ! *dalam nada merajok

drama tamat disitu. mak teruskan usaha memasaknye. hee =B

aku tak ingat dah ape yang aku buat dari tengahari sampai petang tu. mungkin aku tonton TB, mungkin aku tido, mungkin text text orang. yang pasti nye, petang tu aku repair pintu yang aku hentak semalam kasi elok sikit. and duduk menung merenung langit. pastu layan mak aku mengarut. ehh sonok what ? mak korang reti ke ngarut cam mak aku ? huahua.

malam ni tak tau nak buat hape. sambung text mungkin ? gelakkan abah dan mak mungkin ? 

* waloupun aku cakap 'TAKNAK' tiap kali mak aku suruh buat sesuatu, aku tetap buat ape yang disuruh. perkataan TAKNAK tu kempen jee. haahaa

No comments: