boleh pandang pandang

Wednesday, February 2, 2011

P/e/N/a/N/g

assalamualaikum ~

hello hella helli . saya disini. okay, kali ni nak story about my trip ; PRA U STUDENT TRIP to Penang
(harap ade yang sudi bace sebab tak best)

pada hari sabtu yang lepas besamaan dengan 29 Januari 2011 .

first, we all berkumpul at school pada jam 4.OOPAGI. yea, empat pagi. oleh kerana saya malas nak suh abah saya hantar saya pepagi buta, maka saya pun menempah bilik di rumah cik bubu..malam tersebut sangat meriah dengan aksi badut yang busy memilih pakaian untuk dipakai. ye tak cik bubu ? haha
back to the point. after all students sampai, kami pun memanjat tangga bus yang ditempah. bus jenama SURIA kot. entah, tak hafal. yang pastinya bus itu adelah BEKAS bus PLKN. merase gak naik bus PLKN walopun tidak bernasib baik untuk menyertai kem itu. =(
okay, then bus pun bertolak ke Penang melalui jalan bota-manong-kualakangsar-penang. aha, untuk solat subuh and tukar pakaian, we all berhenti kat masjid di padang rengas. ohh trajedi pertama berlaku apabila saye tertinggal singlet di dalam bus. haha noob. itu pun bole tinggal. maka terpaksa pakai school uniform tanpa singlet. trajedi kedua, saye meninggalkan telekung di masjid tersebut. yeah, my bad. otak pelupa cam orang tua kan ? takpe, alhamdulillah . dapat juga i bersedekah untuk masjid itu. =)
after finish changing clothes and pray, we all bergerak ke destinasi. before sampai penang, stop by RnR Bukit Merah for breakfirst. haa cantek ! dapat aku pakai singlet. selamat dari sexie. HAHA. 
oh oh continue. emm after burpps kenyang ~ we all terus menuju ke PENANG ~

*terjumpe awek yang muke cam ana rapali. die tukang buat wafer kat RnR.

menjadi kekanak untuk seketika.
location : playground RnR

after few hours (maybe) , we all memasuki zone PULAU PINANG PULAU MUTIARA. 
yeay dah boleh sembang loghat utagha ! *padahal tak reti pung. ciss !
okay da sampai penang, first place we all pergi ialah PISA yakni PENANG INTERNATIONAL SPORT ARENA. mengunjungi PISA adelah tujuan utama kami ke Penang iaitu untuk melawati karnibal JUM MASUK UUU ! yeah. nak masuk U la katekan. 

ketibaan datuk-matok datin-matin
location : PISA

aha ! best jugak kat PISA. banyak mamat hensame booth universitas dan kolejs di MALAYSIA. maka banyak la collection goodiebags kami. oh itulah OBJEKTIP saye dan rerakan disamping mengutip info infi bekenaan U-U yang best (dan yuran sem murah). EH ? tak tak. haha.
lepak kat PISA sampai tengahari..about 12.30pm we all gerak ke destinasi seterusnya iaitu CARI MAKAN. omaigadd. perut aku da lapaq gile ketika itu. nak je memberontak dalam bus sebab sesat cari tempat makan. tahi betui. sian perut tauu ~
jumpe kedai makan , terus mereka2 melantak. aku tak makan. tetibe hilang selera. kenyang makan wafer kot? haha. Yang paling best ialah apabile ade PUNDEN kat kedai makan tu. walaoo best tengok dorang yang begitu sopan santun. rase nak terajang pun ade. bibaa ~
kenyang lunch, we all ke USM. eh, sebelum redah USM we all singgah solat kat Pusat Islam kat dalam USM tu. nice gile ahh. banyak pak dan mak arab serta warga2 asing yang lain yang duk menjalankan aktiviti mereka memasing. bagus lah dorang. hehee.
after solat, baru la start meredah USM. tak redah mane pun. lepak kat muzium depa ja. but syiok. segala macam jadah benda pelik dan best dan menarik dan bla bla bla  boleh didapati di muzium tersebut. paling best bile memasing gile nak mengKAMERAkan diri di dalam muzium itu. banyak view menarik, jadi aku pun tak lepaskan peluang. 

setibanye di muzium tersebut. puihh !


bersame encik jepun yang kerek =B


comel kan ? ? 
sila hempas laptop/monitor anda


okeyh, tamat pengembaraan di USM. cukup laa seronok kami p selongkaq sana sini kat muzium itu. kepada anda semua, sila lawat muzium best ini. 
lepas itu, kami pun ke Queensbay Mall. ahaks. tempat trajedi keTIGA. cikgu suh tukar baju dari unifom sekola kepada baju sesuka hati. maka aku pun cepat2 blah tuka baju bersame kaum rakan yang lain. yang nice nye, mase aku ngah excited bukak baju sarung baju kat dalam toilet QB mall tu, aku terperasan bahawa jeans aku tertinggal dalam bus. arghh amat tensen. maka dengan itu aku meminta bantuan rerakan untuk mendapatkan seluar itu namun bas telah melarikan diri bersame drivernya.
 sobss sobss. 
lalu demi untuk menutup kesedihan yang ade, aku bernekad untuk membeli sepasang sehelai seluar yang baru. oh yeahh. 

gamba diedit oleh kimi.
tapi tag harga tu mmg aku tak bukak lagi.
HAHA


selesai masalah ketiadaan seluar. so boleh la mule huha huha kat QB mall. first pusing2 cari arah dulu. agak da bosan tayang muke, aku pun menjemput rerakan untuk lepak di tepi laut sambil mankan mankan. nyum nyum. -padahal aku makan eskrem McD je .
disebabkan ramai bawak kamera, lalu aku tetap tidak melepaskan peluang untuk bersenap senap secebis dua gambar yang tak menarik. sila lihat bawah :

sekandel yang sedundun


QB =D


ooomaigadd ~


haa. melepak kat QB tu sampai lebam..agak da nak masuk senja, kitorang pun terhegeh hegeh masuk bas balik...ape lagi..cabut laa. balik PERAK. kitorang tak singgah tempat lain after QB mall. ehh ade singgah ! kat RnR bukit merah laa. untuk makan dan solat. mase tu semua muke kebulur je termasuklah saye.
bile da selesai semua urusan.. kami pun meneruskan perjalanan kami untuk pulang ke tanah air..
we all sampai sekolah pada jam 12tghmalam kot. 
entah, ta ingat juga. haha. maka berakhirlaa sebuah trip yang 
PENAT BEST MACAM MACAM DAN PELBAGAI.

sebenarnye banyak lagi benda yang berlaku sepanjang hari trip tu.. just aku malas nak menaip bebanyak je.. sape yang tahu story2 yang menarik , diam diam suda..HAHA

-byebyebyee-

5 comments:

Shafiqah Aziz said...

baaaaaaaaaaahhhhhhh...nie jeles nie...I yang dok peneg pun..tk jejak agi QB...ahahax....
wat i terjeles sangat2

nina nasaruddin said...

haha moh kite pegi nak ? tunggu abes stpm =)

-wAn- said...

asal aku xtau ko up8 blog???

Shafiqah Aziz said...

moh2..........on jerrr

nina nasaruddin said...

wan : sebab ko tak amik tau =.=
eika : kumpul wuang ;p